Lukuvuoden aloitus

Uuden lukuvuoden alkaessa totuttuun tapaan annettiin meille ”etäopiskelupaketti”, jossa tehtäväkseni muodostui tehdä pecha kucha esitys asiakkuuden elinkaaresta sekä tavanomaisempi powerpoint esitys Norjalaisesta kulttuurista ja tavoista. Asiakkuuden elinkaari tehtävää tehdessä selvisi minulle niiden kymmenien, satojen sähköpostiviestien merkitys, joita olen saanut erilaisilta yrityksiltä. Viestit kuten ”Hei! Tuote, jonka jätit ostoskoriisi, myydään pian loppuun! Hanki omasi ennen kuin tuotteet loppuvat.” osaavat olla mielestäni äärimmäisen rasittavia mutta viestien takana olevien yritysten tarkoitus on vain liikuttaa minua kuluttajana siirtymään eteenpäin asiakkuuden elinkaarella.

Toisessa tehtävässäni tein havaintoja Norjalaisesta kulttuurista, jossa olikin paljon yhtymäkohtia suomalaisiin tapoihin. Varsinkin liiketoimintaa laajentaessa Norja vaikuttaisi melko kevyeltä laskeutumisalustalta kansainvälisille markkinoille. Pääpiirteinä tästä tehtävästä jäi mieleen se että norjalaiset arvostavat joustavia maksutapoja ja pitkää maksuaikaa. Norjalaiset myös tuumailevat pitkään ennen kuin tekevät suuria ostopäätöksiä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *