Sosiaalinen media

Sosiaalisen median käyttö lisääntyy jatkuvasti. Luennoilla kävimme läpi miten yritysten näkökulmasta sosiaalisen median eri kanavia tulisi hyödyntää. Somea keskiverto aikuinen käyttää viikossa 20 tuntia, joten yritysten on mentävä sinne missä asiakkaat ovat. Itse käytän suosituinpia some kanavia päivittäin ja pääosin juuri puhelimella. Kokemuksia yrityksen sosiaalisen median sisällöntuotannosta ei ole, joten aihe oli mielenkiintoinen ja takuu varmasti tarpeellinen. Laitan tähän alle kuvat omasta ruutuajastani sekä käytetyimmistä sovelluksista.

Niin kuin huomata saattaa, 40 tuntia ja 15 minuuttia puhelimella viikossa, joista yhteisöpalveluissa 29 tuntia 52 minuuttia! Aivan älytöntä. Nyt olisi mukava saada dataa siitä kuinka monta mainosta tai yrityksen päivitystä on silmieni ohi vilahtanut. Sisällön vastaanottajia siis riittää mutta täytyy osata tuottaa laadukasta sisältöä mikäli mielii sen olevan hyödyksi yritykselleen.

Opettelimme siis tekemään some postauksen yritykselle. Tärkeimpinä elementteinä mielestäni olivat erottuvuus, kiinnostavuus ja visuaalisuus. Lisäksi otimme selvää missä some kanavissa toimeksiantajamme ovat ja millaista sisältöä he tuottavat. Myöhemmin kevään aikana suunnittelimme osana bridge projektia sosiaalisen median markkinoinnin vuosikellon, johon lisäsimme esimerkkejä milloin ja millaisia postauksia toimeksiantaja voisi käyttää hyväkseen. Vuosikelloa tehtäessä sosiaalisen median luentomateriaaleista oli toden teolla hyötyä.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *