Tarinan kerrontaa

Kertomuksia tarinan kerronnasta. Henkilökohtaisesti rakastan kertoa ja kuulla hyviä tarinoita. Tarinat todella vetoavat ihmisiin ja tätä käytetään itseoikeutetusti markkinoinnissa hyödyksi. Tarinan kerrontaa käytetään useissa erilaisissa muodoissa ja kanavissa. Videomainontaan törmää esimerkiksi televisiossa ja netissä. Itse en varmasti vietä päivääkään törmäämättä videomainontaan. Esimerkkeinä: pelaan puhelimellani candy crush peliä ja pelissä siirrot loppuvat, näytölleni ilmestyy banneri “katso video ja ansaitse lisäsiirtoja”. Youtubessa usein myös videoiden alussa ja välissä esitetään videomainontaa. Kiltisti odottelen muutamia sekunteja ja pääsen katselemaan haluamaani sisältöä.

Joskus kuitenkin käy niin että en painakkaan tuota ylhäällä näkyvää pelastuksen banneria. Miksi, sehän on mainos. Laadukkaassa mainoksessa tulee olla koukku. Videomainonta suunnitellaan niin että se herättää kiinnostuksen ensimmäisen kahdeksan sekunnin aikana. Pääpiirteittäin tarinan kaava on usein saman kaltainen. Alussa saadaan vastaanottaja kiinnostuneeksi koukulla. Tarinassa tulee olla myös sankari jolla on tavoite, sankari kohtaa haasteita ja syntyy muutos. Hyvin yksinkertaista. Ei sittenkään. Tehtävänämme koulussa oli luoda tarina Bridge hankkeen toimeksiantajalle ja se oli mielestäni todella hankalaa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *