Posted on Leave a comment

A/B-testaus

A/B-testauksella etsitään jatkuvasti toimivampaa vaihtoehtoa. Vertailusta voidaan johtaa tilastollinen ero ja nähdä, kumpi kahdesta vaihtoehdosta on yrityksen tavoitteiden kannalta kannattavampaa.

Testasimme kahta eri sivustoa, jotka oli aseteltu eri tavalla. Jatkossa kun teemme päivityksiä sivustolle, käytämme tätä menetelmää.

Posted on Leave a comment

Konversio

Digimarkkinoinnin yleisin ja halutuin tavoite on lähes aina konversio. Konversio tarkoittaa lyhykäisyydessään sitä, että asiakas suorittaa tavoitteeksi asetetun toiminnon eli konvertoituu. Konversioita voi olla erilaisia:

esim.

1. Osto verkkokaupasta

2. Puhelinsoitto

3. Sähköisen lomakkeen lähetys.

Konversioita voidaan mitata helpoiten google analyticsillä, koska sieltä saadaan paljon erilaista dataa. Meidän yrityksessämme konversioita voitaisiin mitata esim,

  1. Vierailuilla sivustolla
  2. Ostot
  3. Klikkaukset

Verkkosivun konversioprosentti taas kertoo, mikä on tavoitteen täyttäneiden kävijöiden prosenttiosuus koko kävijämäärästä. Esim. Jos tuhannesta kävijästä 5 päätyy ostamaan meidän kaupasta niin silloin verkkokaupan konversioprosentti on 0,5 %.

Kunnolliset tuotekuvaukset sekä kuvat edistävät meidän verkkokauppaa. Myöskään ei saa unohtaa selkeitä ja isoja toimintakehotuksia.

Posted on Leave a comment

Verkkokaupan käytettävyys

Opittavuus
– Kuinka helppoa on käyttää verkosivua ensimmäisellä kerralla

Tehokkuus
– Kuinka nopeaa on käyttää verkosivuja sitten kun on oppinut käyttämään sivustoa

Muistettavuus
– Helppokäyttöinen myös sen jälkeen kun ei ole käyttänyt sivustoa vähään aikaan

Virhealttius
-Mitä virheitä käyttäjät tekevät ja miten ne korjataan

Miellyttävyys
-Kuinka mukavaa sivustoa on käyttää

Posted on Leave a comment

Kansainvälinen toiminta

Kauppamme toimii ainoastaan Suomessa tällä hetkellä, mutta tavoitteenamme on laajentaa toimintaa muualle Europpaan 2-3 vuoden kuluessa.

Kansainvälistymisessä pitäisi ottaa huomioon:

Kielien saatavuus
Kilpailu
Resurssit
Maksutavat
Verotus ja valuutta
Ihmiset
Hinnoittelu

Posted on Leave a comment

Google Analytics

Sovelluksen realtimessä on kattavasti nähtävillä mm.

  • Monta käyttäjää sivustolla on juuri nyt
  • Käytetäänkö mobiilissa vai selailemella
  • Mistä päin maailmaa selailijat ovat
  • Mitä sivustollasi selaillaan eniten

Voisimme varmasti hyödyntää tätä markkinoidessa sivustojamme, jotta saisimme osoitettua markkinoinnin sinne, missä on kiinnostusta sivustoamme kohtaan. Kampanjoiden toimivuutta voidaan oppia analyysien perusteella ja näämme, mikä toimii ja mikä ei.

 

Posted on Leave a comment

Riskit apureille

Toimintaamme liittyy jonkin verran tietoturvariskejä mm. Asiakkaiden tiedot voivat tulla julkisiksi, mutta pidämme tietoturvamme ajantasalla ja huolehdimme siitä erittäin paljon, jotta tälläistä ei pääsisi tapahtumaan.

Riskinä voi olla myös, että jokin työntekijöistämme tekee petoksen ja julkaisee salassa pidettäviä tietoja. Olemme hyvin tietoisia meidän henkilöstöstämme, joten tälläisen tapauksen riski on todella pieni.

 

Posted on Leave a comment

Avainsanat

Tutkimme avainsanoja googlen erilaisilla vimpaimilla. Avainsanoja löytyi monipuolisesti ja valitsimme sieltä käytetyimmät ja suosituimmat sanat.

Parhaiten liiketoimintaamme kuvaavia sanoja ovat mm.

  • Apua arkeen
  • Koiran ulkoilutus
  • Renkaiden vaihto

– Apurit

Posted on 1 Comment

Apua arjen askareisiin!

Apurit

Suomalainen vuonna 2019 perustettu yritys ja internetsivusto, jonka kautta voi ilmoittautua työntekijäksi tai katsoa saisitko apua arjen askareisiin!

Sivusto toimii modernina infotauluna.