Messenger yhdistää henkilökohtaisen vähittäiskaupan ja verkkokaupan parhaat puolet mobiiliviestien kautta.
Viestien trendit
Viestinnästä on tullut keskeinen osa jokapäiväistä elämää. Ihmiset, jotka käyttävät Internetiä viettävät myös enemmän
aikaa viestisovellusten kanssa.
Viestit voivat olla myös liiketoiminnan keskiössä
Mainonnan kehittyessä yhä useammat yritykset etsivät innovatiivisia tapoja olla yhteydessä ihmisiin viestialustojen avulla.
Messenger on Facebookin viestialusta, jolla yritykset voivat tavoittaa ihmisiä suoraan chatin kautta.
Keskustelukauppa on termi jolla yritykset ovat yhteydessä ihmisiin viestialustojen kautta kannustaen tavaroiden tai palvelujen ostamiseen.
Keskusteluja lisäämällä, voit kasvattaa liiketoimintaasi. Mitä enemmän käyt keskusteluja ihmisten kanssa, sitä enemmän luot mahdollisia yhteyksiä ja muutat ostajat asiakkaiksi.
Verkkokaupassa viestien käyttö
Luottamus, rauhallisuus ja vastuullisuus ovat syitä käyttää viestejä ostojen yhteydessä
Messengerin avulla voit tarjota ihmisille suoran ja keskustelevan tavan toimia siellä missä he jo viettävät aikaa, mikä lopulta auttaa sinua yksinkertaistamaan asiakkaiden tavoitettavuutta. Messengerin avulla voit vastata kyselyihin ja suositella tuotteita myynnin lisäämiseksi, sekä lisätä luottamusta liiketoimintaasi. Sen avulla ihmiset voivat myös kommunikoida yrityksesi kanssa.
Messengerin ominaisuudet
- Voi rekisteröityä sovellukseen nimellä ja puhelinnumerolla
- Käyttäjät voivat lähettää viestejä, kunhan käyttäjän kontaktiluettelossa on toisen käyttäjän puhelinnumero
- Näyttää kuvakkeen kontaktin profiilikuvalla, riippumatta siitä mikä sovellus on auki
- Äänipuhelu ja ryhmävideopuhelut jopa 50 hengelle
- Kuvakaappaus mahdollisuus ja suodattimilla voi muuttaa syötteen väriä tai valaistusta
- Reaaliaikaisen sijainnin jakaminen
- Käyttäjillä vuorovaikutus yritysten kanssa, seurata ostoksia, vastaanottaa ilmoituksia ja käydä keskusteluja asiakaspalvelun kanssa
- Käyttäjillä mahdollisuus avata kolmannen osapuolen sovelluksia Messengerissä, esimerkiksi elokuvalippupalvelu
- Chat- botit vuorovaikutuksessa käyttäjien kanssa
- Uutisjulkaisurobotit, joiden avulla viestitilaajat saavat uutiset ja muut tiedot. Esimerkiksi ajojako-sovellukset voivat tarjota kuljetusvaihtoehdon, hotelliketjut vastata majoitusta koskeviin kysymyksiin ja lentomatkustajayritykset sallia sisäänkirjautumisen, lentopäivitykset ja matkamuutokset
- Botit ryhmäkeskusteluissa: Botit voivat osallistua ryhmäkeskusteluihin ilmoituksilla, esimerkiksi uutisilla, kuiteilla ja kuntoilun edistymisellä ja paljolla muulla.
- Chat-laajennukset: Käyttäjät voivat olla vuorovaikutuksessa omistettujen sovellusten kanssa, esimerkiksi pelata pelejä ja varata lentoja.
- QR-skannaus: Käyttäjät voivat skannata erityisiä, merkkituotteita QR-koodit Messengerin kameratoimintojen avulla, jotka ohjaavat käyttäjän suoraan tiettyyn bottiin.
- Mahdollisuus jakaa valokuvia ja videoita ystävien kanssa, jotka häviävät automaattisesti 24 tunnin kuluttua.
- Antaa käyttäjän napauttaa ja pitää viestiä painettuna lisätäkseen reaktion emoji 😀ja maininnat antavat käyttäjän kirjoittaa ryhmäkeskusteluun @, joka antaa tietylle käyttäjälle suoran ilmoituksen.
- “World Effects” -toiminnon avulla käyttäjät voivat lisätä 3D: tä lisätty todellisuus tehosteita valokuviinsa ja videoihinsa.
Mittarit
Messengerissä näet milloin vastaanottaja on nähnyt viestisi, kommentoinut tai avannut lähetetyn linkin. Parhaimman hyödyn saat Messengeristä käyttäen sitä yhdessä Facebook Business Managerin kanssa.
Omat ajatukset
Monipuolinen viestisovellus. Toimii hyvin liitettynä esimerkiksi Instagramin tai Facebook Business sovellusten kanssa. Toimiva työkalu yrityksille käytettäväksi esimerkiksi markkinoinnissa ja asiakaspalvelussa. Hyvä kommunikointi kanava yrityksen ja asiakkaan välille.
Kiitos, kun luit postaukseni!
Lähteet:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.facebook.orca&hl=fi&gl=US
https://wikiup.wiki/wiki/Facebook_Messenger
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/ec66fde2-84e4-40ca-8686-467fac78d53c