I read an article “The Tour Operator’s Guide to Online Marketing: Key Strategies and Tactics to Win Customers on a Low Budget”. It’s made by company called Regiondo (2022). Main point of this guide is offer marketing tools for companies that they can grow their business and achieve sustainable results with low marketing budget (Regiondo…
Read moreInstagram Stories and Reels
Introduction Instagram Stories and Reels are easy, fun and different way to share content than regular Instagram posts. Stories and Reels differ a little. Stories are easy way to show followers what is happening right now, they are easy way to share for example new products or customer experiences. You can post pictures or short…
Read morePassport- Digital travel innovation across the traveller journey 2020
Introduction This research deals with digital tourism and its growing around the world. The research is part of Euromonitor international’s passport travel system. Research has been carried out in 100 countries. Digital tourism is also discussed a lot in the research in terms of the Covid-19 virus and the effects of the virus on the…
Read moreWebinar: Journey of an eCommerce customer
In this post I’m taking a long hard look at Kate Barrett’s lecture “Understanding the eCommerce Customer Journey”. Nothing new under the sun As Barrett immediately points out, customer segmentation and targeting are nothing new in the world of marketing. Things like customer records, quick orders, and home deliveries have been valuable tools for any…
Read moreIncreasing sales with email marketing
Increasing sales with email marketing The webinar (Understanding the eCommerce Customer Journey) starts off with Komal Helyer quickly introducing Pure360. The speaker on the webinar itself is Kate Barrett who is the founder of eFocus Marketing. As a tourism student one of the companies she has worked with stood out, which was Tui.
Read moreMarkkinointi milleniaaleille
Visuaalisten ostajien sukupolvi Milleniaalien sukupolvi poikkeaa edeltävistä sukupolvista valitsemalla selkeästi oman polkunsa. Visuaalisuus on heille erittäin tärkeää ja he käyttävät teknologiaa kommunikointiin sekä vaikuttamiseen keskenään. Laajan sisällön käyttämisen hintana on kuitenkin vaikutus keskittymiskykyyn, joka laski vuoteen 2013 mennessä 7 sekuntiin vuodesta 2000, jolloin se oli 13 sekuntia.
Read moreMatkailun uusi maailma
Lukemani materiaali on Amadeuksen “Insights for the new world of travel”. Artikkelissa on paljon mielenkiintoisia oivalluksia matkailun uudesta aikakaudesta, jonka COVID-19-pandemia on aiheuttanut. Koko matkailuala on kokenut todella suuren muutoksen pandemian aikana, emmekä tiedä mitä muita muutoksia tulee vielä tapahtumaan. Matkailu itsessään muuttuu jatkuvasti, mutta COVID-19-pandemian myötä muutokset ovat tapahtuneet hyvin nopeasti, eikä niihin ehditty…
Read moreTapahtumien markkinointi on tärkeää
Valitsin minun aineistokseni LYYTIn koostaman tapahtumamarkkinoinnin käsikirjan, koska tapahtumat kokonaisuudessaan kiinnostavat minua matkailualan työllisyyskentällä kaikista eniten tällä hetkellä. Tervetuloa lukemaan allekirjoittaneen ajatuksia ja pohdintoja aiheeseen liittyen.
Read moreMarkkinointi milleniaaleille
Mediassa milleniaaleja kutsutaan usein laiskoiksi ja narsistisiksi. Vaikka milleniaalit usein luokitellaankin median toimesta laiskoiksi tai narsistisiksi, ovat he kuitenkin tärkeä ostajakunta. He viettävät aikaa puhelimilla ja media puhelimilla on yleensä visuaalista.
Read moreThe Event Marketing Playbook
In this post I will bring up few important matters, which should be included when planning an event. I have used The Event Marketing Playbook written by Lyyti. The Event Marketing Playbook gives you instructions that are really easy to understand. It tells what marketing and concept creation requires of you before, during and after…
Read more