Instagram on sosiaalisenmedianpalvelu, jossa julkaistaan kuvia, tarinoita, keloja tai live-videoita. Instagramissa on kaksi miljoonaa kuukausittaista mainostajaa. Facebook osti Instagramin vuonna 2012 jolloin Instagramilla oli 30 miljoonaa käyttäjää, nykyään Instagram käyttäjiä on yli miljardi. Printti-, tv tai radiomainonta saattaa olla liian kallista pienille yrityksille, Instagramin avulla pienemmätkin yritykset voivat olla esillä.
Instagram yritystili
Mielestäni Instagramin avulla yritys voi luoda brändiä itselleen ja vahvistaa viestiään. Bio-osiossa on hyvä mainita yrityksesi nimi, mitä teette ja verkkosivujenne linkki. Voit kertoa yrityksesi yhteystiedot, kuten osoitteen ja yhteydenotto mahdollisuudet. Yrityksen on helppo olla vuorovaikutuksessa asiakkaiden Instagramin välityksellä, vastaamalla yksityisviesteihin ja kommentteihin. Reagoimalla viesteihin yritys kasvattaa suhdetta asiakkaiden kanssa.

Kuinka luoda yritystili
- Mene Instagram profiiliisi ja paina kuvassa sinisellä ympyröityä painiketta
- Napauta asetukset ja yksityisyys, sitten tilin tyyppi ja työkalut ja Vaihda ammattilaistiliin
- Valitse yritystäsi kuvaava luokka, kuten majoitus tai elämys
- Valitse tämän jälkeen Yritys
- Nyt sinulla on yritystili
- Kuinka menestyä Instagramissa
- Optimoi profiilisi
Suunnittele sisältöä
Instagram tavoittaa suuren määrän eri-ikäisiä ihmisiä ja mahdollistaa monenlaisien sisältöjen luomisen. Yritystilin julkaisut on aina julkisia ja kaikkien nähtävillä. Matkailuyrityksien kannattaa luoda laadukasta sisältöä palveluistaan sesonkien ja trendien mukaisesti, muutaman kerran viikossa. Jotta ihmiset oppivat tunnistamaan brändin ja toimijan sisältöihin kannattaa lisätä ns.punainen lanka. Sisällön on oltava kiinnostavaa ja kuvatekstien vakuuttavia. Käytä uniikkeja hashtageja, jotka liittyy tarjoamaan palveluusi. Jotta asiakkaat voivat löytää yrityksesi, lisää sijainti. Usein matkailijat katsovat somesta mahdollisia matkakohteita ja mitä matkakohteessa voi tehdä.
Apua sisällön luontiin
ChatGPT voi luoda luovia ja mukaansatempaavia tekstejä päivityksiisi, jotka liittyvät brändiisi. Tekoäly voi myös keksiä trendaavia hashtageja Instagram julkaisuihisi, jotta sisältö tavoittaisi mahdollisimman monen. Seuraamalla muita yritystilejä, voit saada inspiraatiota omaan sisältöön. Sisältöjen tulisi olla kevyttä, ja sen tulisi herättää positiivista keskustelua. Mainosta yritystäsi Instagram-mainoksilla, ja tavoita asiakkaat tarkalla kohdennuksella ja käytännöllisillä kävijätiedoilla. Voit muuttaa minkä tahansa julkaisusi mainokseksi, sinun täytyy vain päättä budjetti, kohderyhmä ja mihin klikkaus ohjautuu.
Mitä dataa Instagram tarjoaa
Voit selvittää sivuilla kävijöiden iän, sukupuolen, sijainnin ja ajan milloin sivuillasi vieraillaan .Instagram yritystilin avulla voit tarkastella julkaisusi kävijätietoja, ja reagointien määrää. Sovellus seuraa myös seuraajien määrää, voit nähdä kuinka monta seuraajaa olet saanut tai menettänyt. Saat myös selville kuinka moni julkaisusi nähnyt käyttäjä siirtyi profiiliisi, montako käyttäjää olet tavoittanut, sekä mistä käyttäjät näkivät julkaisusi. Dataa voi hyödyntää monilla eri tavoilla, joten kannustan yrittäjiä tutustumaan aiheeseen.

Mielestäni Järvisydän on onnistunut Instagram yritystilin luonnissa erinomaisesti. He tekevät paljon yhteistyötä somevaikuttajien kanssa, mikä lisää näkyvyyttä. Minusta seuraaja määrä kertoo myös onnistuneesta markkinoinnista. Yrityksen julkaisemat kelat ovat saaneet kymmeniätuhansia katselukertoja.
Valitsin tämän aiheen, koska yrityksemme alkaa vuokraamaan asuntoja Rovaniemellä. Haluan luoda Instagramiin sisältöä, jotta majoittujat voivat tutustua huoneistoihin ennen saapumistaan. Hyvällä tuurilla asiakkaat voisivat merkitä oleskelevansa majoituksessamme, jolloin saisimme näkyvyyttä. Mitä tietoja sinä toivoisit yrityksien Instagram sivuilta löytyvän?
Moikka Ellinoora!
Kiitos hienosta ja mielenkiintoisesta postauksesta. Oli mielenkiintoista kuulla myös omasta projektistasi Instagramin suhteen. Itselle Instagram on usein ollut juurikin inspiraationlähde lomia suunnitellessa tai esimerkiksi majoituksia etsiessä. On upeaa seurata yrityksiä joiden instagram tilit on hyvin suunniteltuja ja upeasti toteutettuja.
Riippuen siitä, mitä etsin (majoitus, ruokapaikka, matkakohde) on upeaa jos sivuilla on tuotu esiin yrityksen persoonallisuutta tai jotain millä erottua muista. Toivotankin onnea sinulle ja yrityksellesi!
Hei!
Yrityksen bio-osiossa on tärkeää mainita kaikki yleiset tiedot, jotta mahdolliset asiakkaat löytävät etsimänsä yhdestä paikasta. Ihmiset navigoivat sosiaalisessa mediassa ja muuallakin internetissä nopeaan tahtiin. Voi olla, että netti- tai somesivuja silmäillään vain muutamia sekunteja ennen sivulta poistumista. Juuri tämän vuoksi yrityksen etusivun optimointiin kannattaa panostaa.
On siis hyvä mainita ainakin yrityksen nimi, yhteystiedot ja linkki mahdolliselle verkkosivustolle. Myös lyhyt kuvaus yrityksestä on aina plussaa.
Onnea ja menestystä yritykselle!
Hei! Mielenkiintoinen aihe ja hyvä postaus. Mukava lukea omasta ideasta taustalla. Toivottavasti saatte näkyvyyttä ja vuokraukset alkaa etenemään myös Instan avulla
Hei. Tässä on mukavasti esiteltynä yrityksen näkökulmasta Instagram. Minustakin on hienoa, että tässä on omaa näkökulmaa mukana. Täytyy varmaan tutustua tähänkin palveluun tarkemmin.