Olet siis kiinnostunut kuulemaan hieman enemmän Twitteristä ja sen käytöstä. Kaikki varmaan tietävät Twitterin tai ainakin ovat kuulleet siitä entuudestaan, mutta mitä kaikkia mahdollisuuksia se voikaan tarjota matkailualalle ja sen käyttäjille.

Twitter on siis sosiaalisen median kanava. Ajankohtaiset asiat nousevat esille, voit keskustella näistä asioista tai jakaa kokemuksia samanhenkisien ihmisten kanssa. Kuten jo sanoin sieltä voit nähdä mitkä puheenaiheet ovat pinnalla, mutta jos halua tuoda esille omia puheenaiheita, toimi rohkeasti sen asian suhteen. Ala siis rakentamaan Twitterin avulla omaa henkilöbrändiä tai vaikka yrityksen brändiä!

Lue lisää asiasta täällä 

Kuinka ladata tunnukset?

Saat kaksi vaihtoehtoa tunnuksien luomiseen, joko Twitterin verkkosivuilla tai Twitter-sovelluksella. Pystyt lataamaan sovelluksen yleisimmistä sovelluskaupoista. Seuraa ohjeita ja syötä tarvittavat tiedot. Sinun tulee vahvistaa sähköpostisi tai puhelinnumerosi. Seuraavaksi voit kirjautua palveluun rekisteröimälläsi tunnuksellasi. Nyt voit alkaa twiittailemaan ja seuraamaan haluamiasi yrityksiä ja henkilöitä. Itse Twitteriä käyttäessäni seuraan muiden ihmisten twiittejä. Itse en ole varmaan ikinä twiitannut mitään. Ehkäpä lähden nyt inspiroituneena käyttämään Twitteriä aktiivisemmin ja hödyntämään sitä.

Kuvasta näet mitä kautta pääset luomaan tunnukset. Kuva: Riia Seppälä, kuvankaappaus, 2023.

Miten hyödyntää Twitteriä?

Jonna Muurinen kirjoittaa hyvin siitä, miten Twitteriä voi hyödyntää markkinoinnissa. Löydät Jonnan tekstin täältä. Twitter on nopea asiakaspalvelukanava, pystyt tiedottamaan itse omasta tuotteestasi/palvelustasi ja voit myös seurata mitä muut ovat mieltä. Twitterissä on monia erilaisia kohderyhmiä ja sieltä löytyy varmasti kaikille oma kohderyhmänsä, pitää vain löytää oikeat työkalut asiakkaiden löytämiseen.

Kannattaa oppia miten voi hyödyntää Twitteriä parhaiten. Kannattaa kohdistaa twiittisi vaikuttajille, ja mahdollisuuksia hyödyntäen mainita twiiteissä henkilöitä. Opettele hashtagien käyttö, koska niiden avulla löydetään massan seasta juuri itseä eniten kiinnostava sisältö. Twiittaa usein ja mieti mikä ajankohta on paras omalle kohderyhmälle. Itse eri alustoja käyttäneenä huomaan sen, että paras aika itselle on tehdä päivitykset arki iltoina. Tutki ja etsi itsellesi paras päivitys ajankohta. Käytä linkkejä ja kuvia sillä twiitit joista niitä löytyy retweetataan paremmin. Twiittaa siis itseäsi kiinnostavia juttuja, ja etsi joukosta itseäsi kiinnostavat aiheet. Vuorovaikutus on avain sana.

Entä kuka Twitteriä käyttää?

Monet toimittajat, asiantuntijat, yritysjohtajat, poliitikot, sekä virkamiehet käyttävät twitteriä osana omaa henkilöbrändiään, sekä yritysbrändin apuna. Oikeasti jokainen voi käyttää Twitteriä. Ehkäpä tavallisten ihmisten tulisi käyttää enemmän Twitteriä apuna ja ymmärtää sen positiiviset vaikutukset henkilöbrändin luomisessa. Haastan jokaisen jolla ei vielä ole Twitteriä lataamaan sen ja katsomaan mitä Twitterillä on tarjota juuri sinulle.

Jos sinulla on vaikeuksia löytää omaa kohderyhmääsi ja samasta asiasta kiinnostuneita, voit käyttää apuna Twitter-listoja. Kattavat ohjeet miten tehdä Twitter-listoja löydät täältä.

Omat ajatukseni:

En ole itse käyttänyt Twiteriä työelämässä, mutta entuudestaan se on kuitenkin tuttu. En ole aktiivisesti enää käyttänyt Twitteriä, mutta tiedän miten kyseinen työkalu toimii. Näen siinä kuitenkin mahdollisuuksia ja potentiaalia käyttää työelämässä ja matkailualalla.

Omasta mielestäni Twitteristä ainutlaatuisen tekee se, että henkilöt ovat enemmän inhimillisiä ja omia itsejään. Voit tuoda enemmän itseäsi esille, aidosti omana itsenäsi. Myös ihmiset haluavat nähdä yrityksistä ja brändeistä tämän puolen ja siksi se onkin monen mielestä kiinnostavaa.

riias General

8 Replies

  1. Hei,

    Kiitos selkeästä postauksesta. Itse en ole käyttänyt Twitteriä ollenkaan ja todennäköisesti en käytä sitä tulevaisuudessakaan. Koen sen liian nopeatempoiseksi omalle yritystoiminnalleni. En millään ehtisi käyttää ja seurata sitä koko ajan.

    1. Hei ja kiitos vastauksesta!

      Twitter on tosiaan todella nopeatempoinen alusta. Pitäisi päivittäin lukea ja olla tietoinen asioista.

  2. Hei,

    Hyvä ja ytimekäs blogikirjoitus.
    Olen myös huomannut miten monet julkisuuden henkilöt tai esimerkiksi yrittäjät hyödyntävät Twitteriä.
    Itse olen aika vasta luonut Twitteriin tunnuksen ja uskon että saatan innostua sitä jopa käyttämäänkin kunhan opettelen perusasiat. 🙂

    1. Hei!

      Kiitos kommenteista, itsekin olen huomannut tuon saman miten esimerkiksi monet julkisuuden henkilöt sitä käyttävät. Niitä Twiittejä on mielenkiintoinen lukea ja seurata, pitäisi vain uskaltaa itsekkin mennä keskusteluun mukaan. 🙂

  3. Hei,
    En ole itse ikinä käyttänyt Twitteriä ja siksi tätä tekstiä olikin mielenkiintoista lukea. Olisin kaivannut enemmän esimerkkejä miten erilaiset matkailubrändit ovat hyödyntäneet Twitteriä. Tekstistä sai hyvän käsityksen, mikä Twitter yleensäkkin on ja mihin sitä käytetään.

    1. Hei!

      Kiva kuulla, että tekstiä oli mielenkiintoista lukea 🙂 Hyväkun sanoit, että mitä teksti kaipasi lisää, osaan tulevaisuudessa tehdä lisää taustatyötä!

  4. Tämä oli mielenkiintoinen kirjoitus, sillä Twitter on itselleni vieraampi. Lyhyt ja ytimekäs kuvaus.

    Itselleni Twitter näyttäytyy asiapitoisena sekä kantaa ottavana “paikkana”. Kuten tekstissä mainitsit monet poliitikot ja vaikuttajat käyttävät Twitteriä hyödyksi brändäyksessä, tämä on mielenkiintoista ja varmasti hyödyttää myös yrityksiä markkinoinnin näkökulmasta. Olen ymmärtänyt, että Twitterin osalta käyttäjän tulee olla aktiivinen ja postata usein, niin pysyy mielenkiinto yllä.

    Koen itse, että Twitter ei ole niin helposti lähestyttävä kanava, kuin instagram, tiktok tai facebook, mutta sillä on oma roolinsa tässä kentässä. Eli kaikki “tavikset” vaan Twitteriin ja median lukutaidot testiin.

  5. Hei!

    Oli mukava lukea Twitteristä, itselleni vieraammasta kanavasta. Tunnukset minullakin on, mutta hyvin satunnaisesti käyn kurkkimassa, mitä siellä näkyy. Kauaa en jaksa sitä selata.Jostain syystä olen kokenut sen yhtäaikaa liian nopeatempoiseksi ja hitaasti tutkittavaksi alustaksi.

    Twitter vaikuttaa asiapainotteiselta, jossa vaikuttavat henkilöt ovat esillä. Myös muutama Twitter-kohu tulee mieleeni.

    Ehkäpä tutkailen tämän työtä alustaa kuitenkin tarkemmin.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *