A week in Eilat, a paradise in the middle of the desert. My name is Larissa, I’m 42 years old and I love travelling. Be a tourism student was never in my plans, but my life had so many turns and twists that here I am: a Brazilian woman studying turism in Finland. Move to…
Read moreEmpatia, asiakaspalvelun uusi musta
Tiesittekö, että asiakasymmärryksen ja empatian rooli kasvaa nykymaailmassa, jossa asiakkaat ovat yhä stressaantuneempia ja jopa ahdistuneita? Asiakasymmärrykseen liittyen voidaan puhua myös empatiasta, joka liittyy usein korostuneeseen tunnetilaan erilaisissa tilanteissa. Asiakasymmärrys ja empatia voidaan nähdä yhä keskeisempänä asiana organisaationa arvoja ja arvolupausta ajatellen. Mitä empatia asiakastyössä oikein tarkoittaa ja miten se voidaan huomioida käytännössä? Tätä tutkittiin…
Read moreEsittelyni
Hyvää päivää, tässä postauksessa esittelen itseni. Minä Nimeni on Iiris, olen 25- vuotias Rovaniemelle kotiutunut Tamperelainen. Opiskelen Lapin ammattikorkeakoulussa restonomiksi ja työskentelen ravintolassa salin puolen vuoropäällikkönä. Minulla on koira nimeltä Elmeri, hän on 5-vuotias kooikerhondje. Muu perheeni asuu Tampereella, minulla on kaksi vanhempaa siskoa ja vanhemmat. Työ ja vapaa-aika Aikani kuluu pitkälti työn parissa. Työssä…
Read moreKorvaako tekoäly ammattilaisen matkailun maailmassa tulevaisuudessa kokonaan?
Tässä artikkelissa lähestyttiin matkailun uutta aikakautta – lähinnä matkailijan, eli asiakkaan näkökulmasta. Kuinka COVID-19, tai tekoäly muokkaa (tai on jo muokannut) näkemystämme tulevaisuuden matkailusta. Tälle kurssille tämä artikkeli sopii minusta erittäin hyvin, se on varmasti ajankohtainen myöhemminkin. Kysehän on kuitenkin asiakkaasta, kokemuksista, sekä niiden vaikutuksista yksilöön sekä ryhmään. Uskoisin myös, että esimerkiksi korona on vaikuttanut…
Read moreDigitaalinen asiakaskokemus
Digitaalinen asiakaskokemus Valitsemassani artikkelissa Digital customer experience – connecting the dots käsitellään mitä tarkoitetaan ja mikä merkitys digitaalisella asiakaskokemuksella on asiakkaalle ja yritykselle. Digitaalisen asiakaskokemuksen ymmärtämisen merkitys kasvaa vuosittain, koska yhä useammin asiakkaat valitsevat digitaaliset palvelut ja verkkokaupankäynti lisääntyy ja samalla lisääntyvät datan ja digitaalisien työkalujen hyödyntäminen asiakaskokemuksen parantamiseksi. Yritystoiminnassa tulisi ennakoida ja hyödyntää tätä…
Read moreMatkailun tulevaisuus
Matkailun tulevaisuus Valitsemassani raportissa puhutaan matkailun tulevaisuudesta ja siitä mitä vaikutuksia pandemialla on matkailuun ollut. Mitä ihmiset matkailultaan etsivät, kun vihdoin on aika taas matkustaa uudelleen? Valitsin kyseisen tekstin sen vuoksi kuinka se minua puhutteli. Olen itse pitänyt aina kotimaan matkailua isossa arvossa ja juuri sen vuoksi tämä aihe kiinnosti minua. Nähtävää nimittäin riittää. Mikä sitten on…
Read moreMarketing to millenials
Kuinka digitaalinen markkinointi toimii ja kuinka suuri vaikutus sosiaalisella medialla on tänäpäivänä kuluttajiin? Luin läpi oppaan, jossa käsiteltiin digitaalisen markkinoinnin vaikutusta nykyajan nuoriin. Oppaan tarkoituksena on antaa ohjeita siihen, kuinka digitaalista ja sosiaalista markkinointia kannattaa tuottaa. Visuaalinen markkinointi toimii ihmisiin nykyaikana ja sosiaalisen median vaikutus on suuri. Nuori sukupolvi on suurin ostajaryhmä tällä hetkellä, ja…
Read moreVisuaalisen markkinoinnin tärkeys
Valitsemani teksti on HubSpotin luoma opas visuaalisen sisällön luomisesta digitaalisen markkinoinnin kentällä. Siinä esitellään erilaisia visuaalisia markkinointikeinoja, joiden avulla yrityksen on mahdollista lisätä houkuttelevuuttaan ja auttaa erottumaan muiden kaltaistensa joukosta. Oppaan sisältö liittyy kurssillammekin käsiteltäviin aiheisiin. Visuaalinen puoli on myös yksi osa asiakaskokemusta. Pohdintoja Visuaalisuutta osana digitaalista markkinointia harvoin pysähtyy ajattelemaan sen tarkemmin, koska se…
Read moreEffective event marketing
The article is about an event marketing and how to use social media for that purpose. This topic got my interest because in tourism industry the marketing is important. Also, the text teaches about different social media networks and which kind on marketing fits to them. I found the text useful because when marketing the…
Read moreHow to benefit social media in traveling business?
Using social media is not only about “likes” but today you must interact and discuss with your followers. To have efficient content in social media you need to know your audience and make a relationship with them. The best measuring is no longer pure quantitative statistic numbers but also the quality of the interaction with…
Read more