Meta julkaisi äskettäin kilpailijansa X:lle (entinen Twitter) nimeltänsä Instagram Threads. Alusta toimii vastaavanlaisesti kuin X, siellä voi julkaista maksimissaan 500 merkin mittaisia tekstejä, kuvia ja videoita. Instagram Threads on myös monipuolinen työkalu, joka tarjoaa hienon mahdollisuuden syventää yhteisöllisyyttä ja luoda vahvempaa sidettä seuraajiin. Tässä blogipostauksessa käymme läpi Instagram Threadsin hyödyt ja kerromme, miten voit käyttää sitä parhaalla mahdollisella tavalla.

Miten se toimii?

Instagram Threads on sovellus, jossa pääset keskustelemaan esimerkiksi ajankohtaisista aiheista muiden käyttäjien kanssa. Threadsin syöte näyttää sinulle sisältöjä henkilöiltä joita seuraat, mutta lisäksi myös algoritmin tarjoamaa sinua mahdollisesti kiinnostavaa sisältöä muilta käyttäjiltä.

Hyödyt:

  1. Helppo käyttöönotto: Threads hyödyntää Instagramia ja siirtää tietosi (mm. käyttäjänimi, profiilitiedot) omatoimisesti Threadsiin ottaessasi sen käyttöön.
  2. Vuorovaikutus ja aktivoiminen: Threads tekee vuorovaikutuksesta helpompaa ja nopeampaa. Voit jakaa kuvia, videoita ja tekstejä vaivattomasti, ja keskustella reaaliaikaisesti muiden jäsenten kanssa.
  3. Nopeaa sisällöntuotantoa: Pelkän tekstin tuottaminen on nopeampaa, kun ei välttämättä ole tarvetta pohtia kaveriksi videota tai kuvaa.
  4. Merkkien määrä: Verrattaen X:ään Threadsissa on noin kaksinkertainen määrä merkkejä käytettävissä.
  5. Saman sisällön hyödyntäminen Instagramissa: Instagram Storiesissa on mahdollista jakaa Threads postauksia, joka helpottaa taas sisällöntuotantoa Instagramiin.
  6. Eksklusiivinen sisältö: Voit tarjota Threadsissa eksklusiivista sisältöä seuraajillesi, kuten ennakkojulkaisuja, behind the scenes-kuvia tai henkilökohtaisia tarinoita.

Käyttövinkit:

  1. Sisältösuunnittelu: Suunnittele etukäteen, millaista sisältöä jaat Threadsissa. Pyri tarjoamaan monipuolista ja arvokasta sisältöä, joka innostaa keskusteluun.
  2. Aktiivisuus: Pidä keskustelut aktiivisina osallistumalla niihin itse ja kannustamalla muita jäseniä jakamaan ajatuksiaan.
  3. Tutki: Käy tutkimassa kilpailijoidesi sisältöjä ja minkä tyyppistä heidän käyttäytymisensä on Threadsissa. Älä kuitenkaan kopioi toisilta, vaan ideoi omanlaisesi.
  4. Ilmoita: Kerro myös muissa kanavoissa, että sinut ja sinun yrityksesi löytää nyt myös Threadsista!

Yhteenvetona: Instagram Threads tarjoaa mahtavan mahdollisuuden luoda syvempää yhteyttä seuraajiisi ja vahvistaa yhteisöllisyyttä. Keskittymällä arvokkaaseen sisältöön ja aktiiviseen osallistumiseen voit saavuttaa hienoja tuloksia Instagram Threadsin kanssa. Muista aina arvostaa ja kuunnella seuraajiasi, ja hyödynnä Threadsia luomaan merkityksellisiä ja pitkäkestoisia suhteita seuraajiisi.

Lähde: Mikä on Instagram Threads? – Makum

Instagram Threads on hyvä sovellus myös matkailubisneksessä. Tässä voi syventää kuvien ja videoiden sisältöä aktiivisella keskustelulla. Kohderyhmänä ovat kaikki Instagram Threadsin käyttäjät. Sisällön tuottamiselle on vain mielikuvitus rajana ja sisältöä voi lisätä ja muokata niin usein kuin haluaa. ChatGPT:n käyttöä voi myös harkita, mutta koska kyse on lähinnä aktiivisesta keskustelusta, kannattaa mieluummin tuoda keskusteluun omia ajatuksia. Omakohtaisena kokemuksena koen Intagram Thread sovelluksen olevan hyvin käyttökelpoinen oman matkailualan toimintani markkinoinnissa ja aion hyödyntää sitä tulevaisuudessa,

Instagram Threads | About Instagram

Pentti Ojala Social media

One Comment

  1. Hei! Mukavasti ja selkeästi muotoiltu teksti. Ehkäpä erilaiset konkreettiset tavat vaikuttaa matkailubisneksessä olisi ollut kiva. Kiitos kirjoituksesta.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *