Parkouria New Yorkin kattojen yllä

iWall on interaktiivinen peliseinä, jossa voit virtuaalisesti harrastaa esim. parkouria ja space shooteria sekä nauttia samalla hauskasta liikkumisesta! Mikä sen upeampaa kuin päästä liikkumaan ympäri maailman Vuokatin maastosta japanilaiseen kylään uudella upealla pelillä. Vai tuntuuko se siltä?!

https://www.youtube.com/watch?v=LhMvfuQhE_w 

Haastattelimme sähköpostitse CSE Entertainmentin myyntipäällikköä Timo Turusta. CSE Entertainment Oy:n tarina alkaa vuodesta 2010, jolloin Veli-Matti Nurkkala pääsi mukaan Oulun yliopiston hankkeeseen. Vuonna 2012 perustettiin yritys liittyen hankkeessa kehiteltyihin ajosimulaattoreihin. Nurkkalan kokemuksista simulaattorin kanssa kehittyi ajatus Athene Exergamingistä, jossa liikunnasta pääsee nauttimaan erilaisissa virtuaaliympäristöissä. Ympäristöt vaihtelevat todellisista mielikuvituksellisiin. Athene Exergaming yhdistää virtuaaliympäristön sekä liikunnallisen pelaamisen osaksi perinteistä harjoittelua. Pelivaihtoehtoina ovat Parkour, Space shooter, Shadow master sekä Hyperslam. Ympäristöissä liikkuminen tapahtuu erilaisten kuntoilulaitteiden sekä kehon liikkeiden avulla. Niin kutsutun ACD-kortin ja erilaisten liitäntävaihtoehtojen avulla ympäristöön pystyy kytkemään minkä tahansa kuntoilulaitteen ja yhdestä kolmeen näyttöä luo kuntoilijalle todentuntuisen virtuaaliympäristön. Athenen kehitystyö käynnistyi Kajaanin Ammattikorkeakoululla vuoden 2013 alussa ja siihen osallistui lukuisia yrityksiä eri aloilta. Syksyllä 2015 Athene kehitystyö siirtyi ammattikorkeakoululta Nurkkalan yritykselle ja siitä lähtien  Athenesta on rakennettu valmista myytävää tuotetta.

https://www.youtube.com/watch?v=tizeO9q8rS4   

https://cse.fitness/our-mission.php

Turusen mielestä iWall on todella positiivisesti koukuttava kokonaisuus ja se on erinomainen osoitus siitä, mitä hyvinvointiteknologia voi parhaimmillaan olla. Turunen kertoo, että idea iWall:in lähti toiveesta suurelta kuntosalilaitevalmistajalta, joka halusi että CSE alkaa kehittämään monipuolista exergaming- tuotetta markkinoille. Teknisen taustaselvityksen kautta tekniikka löytyi. Pelisisältö rakennettiin sitten sen ympärille, osittain hyödyntämällä olemassa olevaa materiaalia. Suurin osa kuitenkin valmistui pelkästään iWallia varten. Peli tunnistaa pelaajan raajat Kinect liiketunnistimen avulla ja lukee käyttäjän kaikki liikkeet. Tämä nykyaikainen liiketunnistustekniikka mahdollistaa  monipuolisen pelaamisen erikokoisilla käyttäjillä. Peliä myydään tällä hetkellä B2B- markkinoiden tapaan, kuten kuntokeskuksille, aktiviteettipuistoihin, risteilylaivoille, hotelleihin, kouluille yms. Tänä syksynä peliä pääsee pelaamaan kolmessa SuperParkissa (Oulu, Vantaa, Jyväskylä), TallinkSiljan laivoilla, useassa hotellissa ja kylpylässä, Tampereen Leinolan koulun ala- asteella, muutamassa kuntokeskuksessa, Kajaanin AMK:n älysalilla ja CSE Entertainmentin Showroomissa kertoo myyntipäällikkö Timo Turunen.

http://cse.fitness/iwall.php

Turunen oli oikeassa, jo pelkkä esitieto pelistä koukuttaa. Ensi kesän kesälomareitti taitaa kulkea Oulun ja Jyväskylän kautta TallinkSiljan laivalle. Nykyaika on upeaa sanoo kiireinen ja vähätuloinen kotiäiti, joka juoksee Parkouria New Yorkissa ihan vaan kotosuomesta.

One thought on “Parkouria New Yorkin kattojen yllä

  1. Ihana kun on innovatiivisia nuoria yrittäjiä.

Comments are closed.