Muuta hyvinvointiteknologiasta

Tässä vähän hyvinvointiteknologiasta… eri näkökulmasta! Käykäähän tutustumasssa!


Terveys (lääketieteellistä teknologia)

Medtronic

Salimetrics


Sisäilma

*NAAVA – Älyviherseinä, joka puhdistaa sisäilmaa. Huono sisäilma heikentää aivotoimintaa ja vaarantaa terveytämme ja hyvinvoinimme.

 

CubeSensors – Mittaa talosi/toimistosi ilmankosteus, ilman lämpötila, ilmanlaatu, melu, valo ym.

 


Exergaming / liikuntapelit / hyötypelit

Uudehko liikuntatrendi missä digitaaliset pelit (esim. PokemonGo tai PlayStation  3 Move Fitness) innostuvat liikkumaan.

Kajaanin Ammattikorkeakoulu panostaa liikuntapeleihin. Tässä meidän älysalin esitysvideo sekä muutamia linkkejä aiheesta:

*CSE- Kamk Game Development /Real CSE Center

*CSE Entertainment

*KAMKin Serious Gaming Research Labin Opas hyötypeleihin ja palvelumallin kehittämiseen.

 

Lukemista!

PELILLISTÄMISESTÄ:

http://gamify.fi/

TEKES:

Nordgren K (2016) NordicEdu: Suomalaiset hyötypelit tulevat. TEKES.

Pro Gradu aiheesta:

Saarinen J (2012) Liikuntapelit osaksi koulun liikuntaa? Videopelitutkimus Jyrängön alakoulussa. Pro Gradu tutkielma. Jyväskylän yliopisto.

Tuore väitöskirja aiheesta:

Kari T (2017) Exergaming usage: Hedonic and utilitarian aspects. Jyväskylä Studies in Computing, University of Jyväskylä. 

 


Koulutus

*Digiterveys

*Liikuntateknologian maisterikoulutus (JYU- Vuokatti)