Skip to main content

Blogi opiskelijan työkaluna MTI:ssa

Matkailualan tutkimus- ja koulutusinstituutti / Lapin AMK läksi LOVO-hankkeeseen visiolla “monimuotoiset työvälineet ja –tavat arkipäivää”. Erityisesti haluamme kehittää hankkeessa arvioinnin digitaalisia työkaluja sekä kokeilla eri tapoja käyttää personal learning environment – ja eportfolio-työkaluja.

Kirjeitä verkko-opiskelijoilta – mitä ih

Pilotoimme Lapin yliopiston Mediapedagogiikkakeskuksessa opiskelijoille annettavan eriaikaisen äänipalautteen käyttöä neljän yliopiston yhteisellä, Moodlessa toteutettavalla verkko-opintojaksolla Pedagogisia näkökulmia tieto-ja viestintätekniikan opetuskäyttöön. Kurssin pedagogiikkaa voi luonnehtia yhteisölliseksi ja tapausperustaiseksi mobiilioppimiseksi. Opiskelijat analysoivat neljän hengen verkkoryhmissä todellisia, tieto- ja viestintätekniikan opetuskäyttöön liittyviä tapauksia.

Nettitestistä on moneksi

LOVO-hankkeen puitteissa ollaan kehittämässä nettitestikysymyspankkia hoitotyön koulutusohjelmaan. Kohdeaiheina ovat anatomia ja fysiologia sekä lääkehoito. Erityisenä tarpeena hyvinvointialalla on englanninkielisen kysymyspankin synnyttäminen. 

Blogi osaamiskansiona

Ammattiopisto Lappian kauneudenhoitoalalla verkko- ja mobiilisovelluksia käytetään aktiivisesti oppimisessa. Muun muassa opiskelijablogit ovat olleet käytössä jo yli kolmen lukuvuoden ajan. Jokainen opiskelija kirjoittaa omaa blogia. Blogien avulla opiskelijat tuovat oppimistaan näkyväksi. Esimerkiksi jalkojen hoidon opintojaksolla opiskelija on kerännyt valokuvia iho- tai kynsisairauksista, etsinyt niistä teoriatietoa ja kirjoittanut niiden perusteella blogikirjoituksia. Ehostuksen opintojakson aikana opiskelijat ovat […]

Kuulumisia Valtakunnallisilta virtuaalio...

Joulukuun alun valtakunnalliset virtuaaliopetuksen päivät olivat jälleen käsillä Helsingin messukeskuksessa ja osallistuin päiville tavoitteena saada ideoita omaan kehitystyöhömme LOVO-hankkeessa. Kehitämme verkko-opintoja mm. yhteisiin aineisiin ja joihinkin ammatillisiin aineisiin esim. sotealalle.

Opiskelijan osaaminen näkyville

Kun opiskelija valmistuu ja painaa kiinni opinahjonsa oven, tulisi taskussa olla muutakin kuin paperinen todistus. Työnhaussa saman geneerisen CV:n lähettely eri paikkoihin ei enää riitä. Paikan saa se hakija, joka osaa osoittaa olevansa alan taitava osaaja, mutta joka lisäksi osaa markkinoida omaa osaamistaan myös uusissa digitaalisissa viestintäympäristöissä.