Kiinnostusta omalle projektille?
Miten saada ulkoiset kohderyhmät kiinnostumaan meidän projektista? Ainakin tässä vaiheessa projektia on vielä niin epävarma olo, että tuleeko tästä sittenkään yhtään mitään? Projekti saadaan todennäköisesti valmiiksi ajoissa, mutta jääkö se kuitenkin vain oman ryhmän ja opettajien väliseksi?
Etsin netistä hyviä projekteja, joiden tiedottaminen on onnistunutta ja jostain syystä päädyin maailman laajuisen yrityksen Stora Enson sivuille
ja niitä tutkiessani huomasin miten hyvin, siellä hoidetaan tiedottaminen niin yritysasioista kuin projekteista.

Aloinkin miettimään miten itse oppisin tekemään viestintään liittyviä asioita, sillä kaikenlaiset viestintä ja some jutut jääneet hyvin vähälle. Esimerkiksi facebookia olen käyttänyt pari vuotta ja muita en sitten ollenkaan ja tallaiset blogitkin ihan uusi asia. Projektin tekemisestä nyt puhumattakaan, sillä ihan ensimmäinen laatuaan, joten uutta opin koko ajan.

Viestintäsuunnitelma on projektiviestinnän ja markkinoinnin tärkein työkalu. Ja se kannattaa suunnitella ja tehdä mahdollisimman hyvin ja mikä tärkeintä sitä pitää muistaa päivittää tilanteiden muuttuessa. Sillä suunnitelma on aina suunnitelma ja asioihin on aina tapana tulla pikku muuttujia, joita ei kukaan pysty ennustamaan.
Hyvä projektiviestintä on sellaista, että löydät mahdolliset kohteet ja saavutat sen mitä projektilla on tarkoitus. Viestinnän pitäisi olla selkeää, säännöllistä ja rehellistä jokaiselle projektin sidosryhmälle. Eli ei luvata kuuta taivaalta, vaan sellaista mikä oikeasti on toteutettavissa. Kuten tästä meidän projektin lopputuloksesta saat apua yritysoston toteuttamiseen, mutta joudut myös itse tekemään työtä, jotta saavutat haluamasi tavoitteen.
Meidän ryhmä on varmasti tyytyväinen projektin lopputulokseen, jos saadaan ajoissa valmiiksi. Ja saavuttaa sen lopputuloksen mikä on tavoitteena eli oikeasti auttaa yrityskauppaprosessissa. Sitten ehkä löytyisi uskallusta markkinoida sitä myös oikeille yrityksille, jotka ovat projektimme yksi tärkeimmistä kohteista.