Yhdessä yrityskauppa

Yrityskaupassa tärkeä ja keskeinen asia on sisäisen- ja ulkoisen viestinnän onnistuminen, muuten sukelletaan ojasta allikkoon jo alkumetreillä.

Projektille saadaan näkyvyyttä hyvällä ja jatkuvalla ulkoisella viestinnällä. Siten saavutetaan projektin tuotokselle mahdollisimman paljon käyttäjiä ja sille saadaan mahdollisimman pitkä elinaika eikä se vähän ajan päästä hautaudu pöytälaatikkoon.

Projektin sisäinen viestintä on se liima joka pitää projektin koossa ja siten projektin kaikki resurssit tulevat mahdollisimman tehokkaaseen käyttöön. Näin pysytään aikataulussa ja saavutetaan haluttu lopputulos.

Näiden viestintään liittyvien asioiden oivaltaminen ja toteuttaminen on projektityöskentelyn A ja O, josta lähdetään liikkeelle kaikissa projekteissa.

Hyvä viestintä saa projektin kukoistamaan

 

Monissa tutkimuksissa on käynyt ilmi, että viestinnän epäonnistuminen aiheuttaa yleisimmin projektin epäonnistumisen, joten tehokkaan viestinnän avulla ehkäistään, tunnistetaan ja ratkaistaan monia näistä ongelmista. Projektin aikana on tärkeää pitää yhteyttä kaikkiin projektin sidosryhmiin, jotta kaikki tietävät miten projekti etenee ja sidosryhmiltä saadun palautteen avulla voidaan tehdä tarvittavia muutoksia projektiin. (Hypermedian opetus 2010).

Projektin onnistunut sisäinen viestintä vapauttaa projektin tekijöitä stressiltä.  Sen seurauksena ryhmän yhteishenki paranee, motivaatio paranee, tekemisen innostus paranee ja kommunikointi ryhmän välillä lisääntyy. Näiden kaikkien avulla syntyy uusia ja parempia ideoita ja projektiin saadaan parempi lopputulos. (Pro akatemia yritysasenteella 2016).

Lähteet:

Jenna Lehtimäki Hypermedian tuotantoprosessi 2010. Viitattu 1.3.2018.

https://hlab.ee.tut.fi/hmopetus/projektin-onnistumiseen-vaikuttavat-tekijat.html

Emilia Kuortti Onnistu projektiviestinnässä 28.4.2016. Viitattu 1.3.2018.

http://esseepankki.proakatemia.fi/viestinta-ja-sen-merkitys/

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *