Oppimispäiväkirja

Viikko 13: Rakas päiväkirja Eilen maanantaina 29.3 aloitimme kevään viimeisen opintojakson. Opintojakson aiheena on asiakassuhteiden rakentaminen. Aihe on enimmäkseen ennalta tuttu, mutta todennäköisesti paljon uutta tietoakin tulee. Yhdeksi tehtäväksi saimme oppimispäiväkirjan kirjoittamisen koko opintojakson ajalta. Oppimispäiväkirjan pitämiselle ei ole suuria odotuksia hyödyn suhteen, koska konsepti on tuttu, sillä psykologian opintojen pääsykokeisiin valmistautuessa kirjoitin oppimispäiväkirjaa testiksi…

Read more

Blogikirjoitus sisällön tarinoittamisesta

Mielenkiinnon herättäminen postauksissa Nykyään sisältömarkkinointi on varsin tärkeää, koska sisältöä tuotetaan jatkuvasti ja enemmän kuin koskaan aiemmin. Kuitenkin tuotetusta sisällöstä ei oteta läheskään kaikkea irti, mitä sillä olisi antaa. Sille on syynsä, miksi jokainen meistä muistaa punahilkan, sekä Hannun ja Kertun. Onhan tarinankerronta kuitenkin vanhimpia kommunikaatiotapoja, jotka ovat peräisin jo muinaisista seinämaalauksista ja ovat säilyneet…

Read more

Näin kirjoitat hyvän julkaisun

Tässä blogikirjoituksessa tullaan läpikäymään kuusi pointtia hyvän julkaisun luomisen edellytykseksi. Visuaalisen tiivistelmän kokonaisuudesta pääset näkemään tästä infograafista.   Julkaisun aihe  Niin, kuin sanontakin menee “hyvin suunniteltu on puoliksi tehty” pätee se tässäkin asiassa. Mieti siis tarkkaan mikä on julkaisusi tavoite. Onko tarkoitus kenties kasvattaa myyntiä? Vai onko se enemmänkin tuote-esite tai ohje tuotteen käytölle? Mahdollisesti jopa…

Read more

Mittaaminen

Lähes kaikkea nettisivuillasi tai somekanavillasi tapahtuvaa liikennettä voidaan mitata ja tuloksia hyödynnetään esimerkiksi parhaan mainoksen tai markkinointistrategian löytämiseksi. Nettisivujen kävijätiedon mittaaminen jaetaan kolmeen tasoon, jota ovat näkyvyysmittarit, osallistavuusmittarit sekä konversiomittarit Ensimmäisen tason näkyvyysmittarit ovat yrittäjille se tutuin ja ensimmäinen askel tulosten mittaamisen. Näkyvyysmittareilla mitataan sitä kaikkein pinnallisinta tietoa, jota on esimerkiksi sivuston kävijämäärät. Osallistavuusmittarit taas…

Read more