Projektityöskentelyn peruspilari?

Moikka lukijat!

Toisen postauksen aika ja tänään pohditaan ulkoista viestintää sekä miten saadaan kohderyhmät kiinnostumaan projektin tuloksista.

Projektiin liittyy niin sisäistä kuin ulkoistakin viestintää. Projektin jäsenten kesken viestimme sisäisesti palaverien ja whatsAppin välityksellä. On tärkeää, että meillä on sisäisesti viestintä kunnossa ja avointa, jotta saadaan heijastettua ulkopuolellekkin samanlainen fiilis. Ulkoinen viestintä onkin astetta haastavampi asia.

Ensinnäkin pitää miettiä miten saadaan kohderyhmät kiinnostumaan, miten viestimme erilaisille kohderyhmille?

Me pyrimme projektissamme viestimään erilaisten sosiaalisten medioiden kanavien kautta, jotta saadaan kiinni mahdollisimman paljon ihmisiä erilaisista kohderyhmistä. Lisäksi  pyrimme viestintämme olemaan innovatiivista ja innostavaa, jotta saadaan ihmiset kiinnostumaan projektistamme. Esimerkiksi sähköpostia laittaessa aiheen täytyy olla sellainen, että ihmiset jaksavat edes avata viestin ja sen jälkeen ihmiset pitäisi vielä innostaa painamaan linkkiä ja siirtyä meidän fb-sivuille tutustumaan tarkemmin projektiimme. Mutta miten tässä onnistutaan?

Tavoittaakseen paljon ihmisiä, pitää olla aktiivinen somessa! Photo by rawpixel

Tärkein työkalu viestintää suunniteltaessa on viestintäsuunnitelma. Viestintäsuunnitelma on tärkeää tehdä hyvin ja asettaa selkeät tavoitteet, joita seurataan säännöllisesti. Silloin kaikille on selkeää keille viestitään, missä kanavissa ja millä tavoin, sillä viestinnän on oltava yhtenäistä.

Jotta saadaan ulkopuoliset kiinnostumaan viestinnästä on tärkeää postata säännöllisesti sekä viestinnän on oltava selkeää. Erilaisille ryhmille on tärkeää viestiä eri tavalla esimerkiksi yritysjohtajille viestiessä sen pitää olla ammattimaisempaa ja faktoihin perustuvaa. Kuin taas nuorille, joille viestitään mm. Instagramin kautta voi viestiä rennommalla otteella.

Meidän omassa projektissa viestintämme on sujunut hyvin ja olemme ottaneet erilaiset sidosryhmät huomioon eri kanavissa ja viestinnän tyylissä. Olemme levittäytyneet ympäri sosiaalista mediaa eri kanaville.

Kiitos!

-Sanja

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *