DIGIASSARI 2020. HAKUKONEOPTIMOINTI JA AVAINSANAT HAUSSA

 

Oletko kohdannut hakukoneen hakutulosten luettelon kärjessä, jonkin yrityksen tai palvelun hakemallasi hakusanalla? Vaikka et haet, kyseistä yritystä tai palvelua. Kyseessä on hakukoneoptimoinnilla tarkennettu yritys joka mainostaa tuotteitaan lehtimainoksen, radio- ja televisio median lisäksi verkkosivuillaan ja mahdollisesti myös somekanavissa.

Hakukoneoptimoinnilla tarkoitetaan verkkosivun tai verkkosivuston sijoitusta hakukoneiden hakutulosten luettelossa tiettyjä hakusanoja käytettäessä. Tavoitteena olla hakutulosten ensimmäisellä sivulla ja sivun listan kärjessä. Mikä mahdollistaa tuotteen tai palvelun valmistajan saada mahdollisen asiakkaan ja myytyä omaan tuotettaan tai palveluaan mahdollisimman helposti.

Hakukoneoptimointi toimii avainsanojen avulla jos haluaa että sivusto olisi hakutulosten kärjessä tai mahdollisimman lähellä kärkeä, sitä ei missään nimessä kannata tehdä juosten kusten. Varaa aikaa hakukoneenoptimointiin ja valitse avainsanat, joilla organisaatio, tuotteet tai palvelut löytyy. Testaa toimivuutta hakukoneella, päivitä ja kehitä avainsanalistaa ja pidä ajan tasalla. Koska moni mahdollinen asiakas käyttää eri hakusanaa kuin toiset, tähän on erilaisia tilastointityökaluja joilla voidaan myös seurata hakusanojen toimivuutta ja käytettävyyttä. Aloittavalle yrittäjälle tai palveluntarjoajalle suositellaan olla asiantuntijaan yhteydessä.

Hakukoneoptimointi mahdollistaa yrityksen tai palvelun verkkosivun löytymisen, mutta kärsimättömyys tai avainsanojen vähäisyys tai yliampuvuus voi tehdä verkkosivun sijainnin hakukoneen listan pohjimmaiseksi.

Leave a Reply

Your email address will not be published.