DIGIASSARI 2020. KONVERSIO, TAVOITETTU TOIMINTO

Konversio eli mainonnan tavoite on markkinoinnin ja digimarkkinoinnin asiakas haluaa tehdä ostoksen tai asioida yrityksessä tai palvelussa. Toisin sanoen asiakas suorittaa yrittäjän tai palveluntarjoajan suunnitellun ja tavoitetun toiminnon eli konversion, esim. osto verkkokaupasta. Konversiot riippuvat yrityksen verkkosivujen toiminnoista. Konversioita on erilaisia ja useampi yhtä aikaa verkkosivuilla.

Verkkosivut jotka myyvät mainostilaa omalla verkkosivulla, oleva ilmoitus tai mainos jossa lukee “Klikkaa tästä”, “hae nyt” “lue lisää” on hyvä esimerkki verkkosivun ulkopuolella olevasta konversiosta. Halutaan ilmoituksen katsojan klikkaavan kyseistä ilmoitusta tai mainosta, joka vie asiakkaan toisen yrityksen tai palvelun tarjoajan halutulle verkkosivulle, jossa asiakas voi lukea lisää ilmoituksen asiasta.

Konversion eli toiminnon mittaamiseen on käytettävissä erilaisia työkaluja. työkalujen avulla voidaan mitata verkkosivulle tulemisen reitti, kävijämäärä, ostokset jne. Yrittäjien ja palveluiden tarjoajien verkkosivujen ylläpitäjä tai konversion asiantuntija suunnittelee ja toteuttaa haluttavan konversion niin että se on helppo toteuttaa ja käytettävissä, jotta asiakkaat saadaan tekemään mitä yrittäjät ja palvelut haluavat. Aloittavilla yrittäjillä tai palveluiden tarjoajilla kannattaa käyttää apuna Konversioden asiantuntijaa kun aloittavat tekemään erilaisia toimintoja verkkosivuillaan.

Leave a Reply

Your email address will not be published.