Posted on Leave a comment

Konversio

Digimarkkinoinnin yleisin ja halutuin tavoite on lähes aina konversio. Konversio tarkoittaa lyhykäisyydessään sitä, että asiakas suorittaa tavoitteeksi asetetun toiminnon eli konvertoituu. Konversioita voi olla erilaisia:

esim.

1. Osto verkkokaupasta

2. Puhelinsoitto

3. Sähköisen lomakkeen lähetys.

Konversioita voidaan mitata helpoiten google analyticsillä, koska sieltä saadaan paljon erilaista dataa. Meidän yrityksessämme konversioita voitaisiin mitata esim,

  1. Vierailuilla sivustolla
  2. Ostot
  3. Klikkaukset

Verkkosivun konversioprosentti taas kertoo, mikä on tavoitteen täyttäneiden kävijöiden prosenttiosuus koko kävijämäärästä. Esim. Jos tuhannesta kävijästä 5 päätyy ostamaan meidän kaupasta niin silloin verkkokaupan konversioprosentti on 0,5 %.

Kunnolliset tuotekuvaukset sekä kuvat edistävät meidän verkkokauppaa. Myöskään ei saa unohtaa selkeitä ja isoja toimintakehotuksia.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *