Tässä postauksessa käsittelen lyhyesti maksettua mainontaa sosiaalisessa mediassa. Maksullinen mainonta on yrityksille tärkeää, ja se toimii muun sisällön tukena. Mielestäni yrityksen maksulliset mainokset eivät toimi ja houkuttele asiakkaita, jos yrityksen tuottama muu sisältö on huonolaatuista tai sitä ei ole. Maksullisten mainosten määrää kannattaa harkita tarkasti: ihmiset ovat nykyään melko herkkänahkaisia niin sanotulle tuputtamiselle.
Itse kiinnitän huomiota maksullisiin mainoksiin, mutta useammin negatiivisella reaktiolla kuin positiivisella. Pidän omat henkilökohtaiset sometilini melko yksityisinä, ja osittain tästä johtuen mainosten kohdistaminen minulle on melko hankalaa. Tämän vuoksi mainokset eivät ole useinkaan minua kiinnostavia. Tiedostan että omia asetuksiani muokkaamalla voisin saada kenties sopivampia ja kiinnostavampia mainoksia, mutta en koe niitä tarpeelliseksi. En ole ostanut tuotteita enkä palveluita maksetun mainoksen kautta, ja välttelen muutenkin mainosten klikkailua. Yhteenvetona totean, että maksetut mainokset ovat monelle yritykselle tärkeä osa markkinointia, kunhan ne toteutetaan hyvin ja osana laadukasta sisältöä.