Customer Journey Map

Osana digitaalisen markkinoinnin opintoja tutustuimme työvälineeseen nimeltään Customer Journey Map. Tämä on työkalu, jonka avulla on mahdollista mallintaa asiakaskokemuksta sen eri vaiheineen ja niihin liittyvine seikkoineen . Oleellisimpia  tunnistamisen kohteita mielestäni ovat:

  • kosketuspisteet; miten asiakas on kosketuksissa yritykseen
  • kanavat; mitä kanavia asiakas käyttää eri vaiheissa
  • mittarit; miten asiakaskokemuksen onnistumista voidaan mitata eri vaiheissa
  • kehittämiskohteet; edellisten perusteella voidaan havaita vaiheita tai asioita, jotka tarvisevat muutosta entistä paremman asiakaskokemuksen luomiseen

Ohessa esimerkki työkalun käytöstä : CJM_talvitakin osto lapselle

Voisin hyvinkin nähdä hyödyntäväni tätä työkalua tulevaisuudessa. CJM voi auttaa eri prosessien eri vaiheiden ongelmakohtien tunnistamisessa ja samalla siinä on mahdollista esittää tarvittavat kehittämistoimenpiteet.

Yksinkertaista mutta totta.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *