Etusivu

Kuluttajat ja muut sidosryhmät odottavat matkailuyrityksiltä vastuullisuustekojen lisäksi niistä viestimistä. Yritysten odotetaan viestivän teoista, joiden avulla ne luovat parempaa tulevaisuutta ihmisille ja ympäristölle. Vastuullisuusviestinnällä yritykset luovat ja ylläpitävät luottamusta, mutta se on myös tapa vastata kasvaviin raportointivaatimuksiin. Siksi vastuullisuusviestinnän tulisi olla saavutettavaa ja ymmärrettävää. 

Yhdessä lappilaisten matkailuyritysten kanssa olemme kehittäneet itsearviointityökalun, jolla pk-yritykset voivat parantaa digitaalista vastuullisuusviestintäänsä. Itsearviointityökalu on vapaasti kaikkien käytössä täällä.

Itsearviointityökalu on kehitetty Lapin AMKin VALUE-hankkeessa (EAKR, Lapin liitto). 

Vastuullisuusviestinnästä lisäarvoa liiketoimintaan – VALUE oli EAKR-rahoitteinen hanke, jonka toteutti Lapin ammattikorkeakoulu 1.5.2021 – 31.3.2023. Yhteistyökumppaneina ja pilottialueina olivat Visit Levi ja Visit Meri-Lappi. Hankkeen tavoitteena oli tukea lappilaisten matkailuyritysten kestävää yritystoimintaa ja kasvua digitaalista vastuullisuusviestintää kehittämällä.

Yhteyshenkilöt: 

Eija Raasakka, projektipäällikkö, 0407098160 
Sisko Häikiö, lehtori/viestintä 
Kati Koivunen, lehtori/viestintä

Sähköpostit: etunimi.sukunimi@lapinamk.fi