Pelillisyys

Alta löydät lyhyen esittelyn video- ja tekstimuodossa tämän osion sisällöstä, varsinaisen luennon pelillistämisestä, ja aiheeseen liittyvät tehtävät. Tehtävissä hyödynnetään tehtäväkirjaa ja matkailijapersoonia. Löydät linkit niihin myös sivun lopusta.

Intro: Pelillisyys

  • Kiinnitä huomiota käsitteisiin pelit ja pelillisyys 
  • Pidä mielessä sekä digitaaliset että perinteiset pelit 
  • Mikä niille on yhteistä? 
  • Mikä on digitaalisen teknologian rooli?
  • Millä tavalla asiakas on vuorovaikutuksessa elämystuotteen kanssa? 

      Luento: Pelillisyys

      Luennoitsija tarinallistamisen asiantuntija Anne Kalliomäki, Tarinakone Oy.

      Tehtävänanto: Pelillisyys

      • Jatka tarinallisuusosassa aloittamaasi matkailutuotteen/palvelun suunnittelua 
      • Voit kirjata tehtävä-PDF:ään 
        • Millaista pelillisyyttä tuotteeseen kuuluu? Kuvaile asiakkaan polku alusta loppuun. 
        • Miten tuotteesi pelillisyys näyttäytyy/sopii eri matkailijapersoonille? 
      • Kirjoita ylös myös jo ensimmäisiä ajatuksia mahdollisesta teknologiasta
      • Näitä voit tarkentaa ja muuttaa seuraavan osan jälkeen 

      Tarvittavat tiedostot

      Tehtävät (pdf)

      Matkailijapersoonat (pdf)