Fyysinen ympäristö hyvinvoinnin tukena

Vaihtoehtoinen teksti: Kolmen ruudun sarjakuva nimeltä Fyysinen ympäristö. Ensimmäinen ruutu: Laatikkoteksti: Tietokoneluokassa... Poro on istahtamassa koulun tietokonepöydän äärelle hyvätuulisesti hyräillen. Toinen ruutu: Poron työerkonomia ei ole kovin sopiva Poron ryhdille. Poro huomaa sen heti ajatellen: "... Tämä on vähän hankala." Kolmas ruutu: Poro päättää lähteä kyseisen tietokonepöydän ääreltä etsien toista paikkaa miettien: "Etsinpä itselleni sopivamman." Sarjakuvan loppu.

Fyysiseen opiskelu- ja työympäristöön kuuluvat muun muassa oppilaitoksen tilat, opetusvälineet, ja oppimateriaalit . Fyysisen opiskelu- ja työympäristön tulee olla esteetön  niin liikkumisen, näkemisen kuin kuulemisenkin osalta. Esteetön ympäristö mahdollistaa tasapuoliset mahdollisuudet kaikille toimijoille toimintakyvystä riippumatta.

Lue lisää fyysisestä esteettömyydestä tästä linkista: https://www.vates.fi/tietopaketit/tyoelaman-saavutettavuus/fyysinen-esteettomyys.html