BOSSTAUS2

Lopputulokset hyötykäyttöön…

Noniin, nyt on ensimmäinen virallinen podcast ulkona ja projekti etenee hyvällä mallilla. Tässä blogi postauksessa tulen miettimään, miten saamme projektin lopputuloksen (tässä tapauksessa PODCASTIT) niin sanotusti hyötykäyttöön. Mitä on ne keinot, jotka luovat näkyvyyttä ja herättävät mielenkiinnon ulkoisissa kohderyhmissä. Viestintä on tässä tapauksessa hyvin tärkeässä roolissa kun lähdemme  oikeasti miettimään.

Ensimmäisenä keinona itselleni tulee mieleen juuri nykypäivän suuri ilmiö nimeltä sosiaalinen media. Markkinointikanavana SOMEN merkitys on suurempi päivä päivältä, siksi on todella tärkeää, että siihen juuri panostetaan. Netistä löytyy paljon erilaisia artikkeita ja sivustoja liittyen aiheeseen ja alkuun pääsee kuka vain. Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset (MMA) listaa hyvin keinoja miten somessa toimitaan:

Tärkeimpinä mielestäni nousivat esille:
1. Osoita olevasi seuraamisen arvoinen..
Julkaisujen tulee nimenomaan olla mielenkiintoisia ja sen verran jopa omaperäisiä, että saadaan pidettyä seuraajat ja sekä toivottavasti myös hankittua uusia, mahdollisesti jopa asiakkaita. Projektia ajatellen tärkeää olisi saada ihmiset kiinnostumaan ja näin ollen tulokset hyötykäyttöön.
2. Somettaminen on jatkuva prosessi
Tällä tarkoitetaan muun muassa sitä, että se ei riitä,  että kerran vuodessa julkaisee. Vaan jos oikeasti haluat markkinoida esimerkiksi tässä tapauksessa PODCASTIA tulee julkaisujen olla vähintään viikottaisia, ellei jopa päivittäisiä. Tällä maximoidaan näkyvyyden hakeminen ja myös eri kanavien käyttö on tärkeässä roolissa.

 

SOMETUSTA, Unsplash

Viestintää…

Mielestäni Projektin osalta viestintä on onnistunut erittäin hyvin ja sisäinen kommunikaatio muiden projektiryhmän jäsenten välillä on toiminut muun muassa whatsappin välityksellä. Jos mietimme ulkoista viestintää, niin sosiaalisen median on toiminut tärkeimpänä viestintä välineenä. Kohde- ja sidosryhmien kiinnostuksen ylläpitäminen onnistunut muun muassa erilaisten teasereiden julkkaisuina.

Jos mietimme onnistunutta viestintää projekteissa niin mikä itselläni tulee mieleen ensimmäisenä on UUSI LASTENSAIRAALA hanke. Valittiin muun muassa vuoden projektiksi 2018. Oli näkyvästi esillä muun muassa mediassa ja ns. tavalliset kansalaiset tiesivät koko homman olemassa olosta.  Projekti itsessään huipentui järjestettyyn varainkeruu konserttiin, joka televisioitiin livenä. Tämä toi huomattavaa näkyvyyttä projektille.

Uusi lastensairaala hanke on hyvä esimerkki projektista, missä viestintä toimi todella hyvin…