Osiossa perehdyt vastuullisen viestinnän kriteereihin ja tunnistat niitä oman yrityksen tai työpaikan toiminnasta. Pääset myös pohtimaan niiden hyödynnettävyyttä viestinnän kehittämisessä entistä vastuullisemmaksi.
Osion kokonaiskesto: 5h
Osaamistavoitteet: Tunnistat vastuullisen viestinnän merkityksen liiketoiminnassa ja osaat hyödyntää sen mukaisia sisältöjä yrityksesi tai työpaikkasi toiminnassa.
MAteriaalit
Häikiö, S. & Koivunen, K. 2022. Digitaalinen vastuullisuusviestintä: Tietoperusta lappilaisten matkailuyritysten vastuullisuusviestinnälle digitaalisissa kanavissa. Lapin ammattikorkeakoulu. Siirry julkaisuun.>
Itsearviointityökalu. Vastuullisuusviestinnästä lisäarvoa liiketoimintaan -VALUE -hanke. Lapin ammattikorkeakoulu. Siirry VALUE -hankkeen sivustoon.>
Nylund, A. Vinkkejä vastuullisuusviestintään. Käsikirja matkailuyrittäjille markkinoinnin ja viestinnän tueksi. Visit Finland. Mood of Finland. Siirry julkaisuun.>
Vastuullisuuden EU-sääntely etenee – mihin pk-yrityksen on varauduttava? ss. 3 – 5, 11. 2022. Elinkeinoelämän keskusliitto. Siirry julkaisuun.>