Lapin TNO-palvelutuotteiden työstämistä jatkettiin Torniossa torstaina 21.4.2016. Työpajassa kehitettiin asiakasprofiilien kautta aiemmissa työpajoissa tuotettuja ideoita luovin menetelmin toteutuskelpoisiksi tuotteiksi, suunniteltiin asiakkaan palvelupolut ja tuotekohtaiset palvelumallit.
Jatkomuotoiltavia palveluja olivat:
*Virtuaalisesti/fyysisesti liikkuvat ja tavoitettavat asiantuntijapalvelut
*Palvelut ja ohjaamisen kokoava nettisivusto ja
*Asiakkaasta kopin ottava osaavaa TNO -toimija verkosto
Keskusteluissa nousi esille mm. miten verkostossa tehtävällä työllä ja kehitettävillä palvelutuotteilla taataan, että asiakkaat laajassa Lapin maakunnassa saavat tasapuolisesti TNO-palvelua omiin tarpeisiinsa.
Tästä edetään toteutusvaiheeseen, jonka aikana kehitetyt palvelumallit ja -tuotteet viimeistellään, pilotoidaan ja viedään TNO-toimijoiden ja asiakkaiden käyttöön. Touko-kesäkuun aikana tuotteet muotoillaan, syksyllä testataan ja mallinnetaan edelleen sekä varmistetaan palveluiden jatkuva arviointi. Tuotekehitysprosessi ja palveluiden juurruttaminen osaksi toimijoiden omaa työtä jatkuu koko projektin ajan ja myös sen jälkeen.