Lapin TNO-palvelutuotteille suunniteltiin palvelumallit

Lapin TNO-palvelutuotteiden työstämistä jatkettiin Torniossa torstaina 21.4.2016. Työpajassa kehitettiin asiakasprofiilien kautta aiemmissa työpajoissa tuotettuja ideoita luovin menetelmin toteutuskelpoisiksi tuotteiksi, suunniteltiin asiakkaan palvelupolut ja tuotekohtaiset palvelumallit.
Jatkomuotoiltavia palveluja olivat:
*Virtuaalisesti/fyysisesti liikkuvat ja tavoitettavat asiantuntijapalvelut
*Palvelut ja ohjaamisen kokoava nettisivusto ja
*Asiakkaasta kopin ottava osaavaa TNO -toimija verkosto

Keskusteluissa nousi esille mm. miten verkostossa tehtävällä työllä ja kehitettävillä palvelutuotteilla taataan, että asiakkaat laajassa Lapin maakunnassa saavat tasapuolisesti TNO-palvelua omiin tarpeisiinsa.

Tästä edetään toteutusvaiheeseen, jonka aikana kehitetyt palvelumallit ja -tuotteet viimeistellään, pilotoidaan ja viedään TNO-toimijoiden ja asiakkaiden käyttöön. Touko-kesäkuun aikana tuotteet muotoillaan, syksyllä testataan ja mallinnetaan edelleen sekä varmistetaan palveluiden jatkuva arviointi. Tuotekehitysprosessi ja palveluiden juurruttaminen osaksi toimijoiden omaa työtä jatkuu koko projektin ajan ja myös sen jälkeen.

2016-04-21 12.15.162016-04-21 12.59.382016-04-21 14.13.502016-04-21 14.41.20