Palvelumyllyssä olevat


Kuvaus:

  • tehostetussa verkostoyhteistyössä on turvallista olla ja verkostosta pois pääsy tai lähteminen on vaikeaa
  • siirtymät hankalia
  • järjestelmä pitää kiinni ns hyvistä asiakkaista ja mielellään luopuu ja luovuttaa ulos ns hankalat tyypit, joista jälkimmäiset pyörivät myllyssä palvelusta ja luukusta toiseen ja syövät resursseja
  • monet palveluntuottajat hyötyvät

Case Marina

Marina on 26 vuotias nainen, jolla monet erilaiset pelot rajoittavat omaa elämää (esim. tulipalon pelko ja sokeutumisen pelko). Lisäksi on itsetunnon ongelmia, kokee epäonnistumisen pelkoa ja epävarmuutta. Hän on jännittäjä ja hänellä on sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja unettomuutta. Hän stressaa aikataulut eikä hänellä ole paineensietokykyä. Marina kokee elämän lipuvan ohi ja hän kokee, että hänellä jää oma elämä elämättä. Hän toivoo oman sosiaalisen kanssakäymisen vahvistumista.

Marina asuu yksin kaupungin keskustassa vuokra-asunnossa ja on sinkku. Koulutustaustana  peruskoulu-> lukio-> ammattikoulu. Hänellä on kaksi kaveria, joista toinen  asuu samalla paikkakunnalla, toinen kauempana.

Palveluja: terveydenhuolto, psykologi,jännittäjien ryhmä, TE-toimisto, sosiaalitoimisto, mielenterveyspalvelut, kuntouttava työtoimintam, yksilövalmennus, Potkuri- ja Tupa-toiminnat.