Osallistu kehittämään kauppakeskuksen verkkokauppaa! Kerro, mitä ominaisuuksia tai toivomuksia sinulla olisi kauppakeskuksen verkkokaupalle? (Esim. laaja valikoima tuotteita, ajanvaraus mahdollisuuksia, erikoistuotteita, lahjalistapalvelu, miten haluaisit toimituksen tms…?) Kommentoi ja anna palaa mitä vain mieleen tulee!
-
Recent Posts
Tag Cloud
- Aluekehitys
- asiakaslähtöisyys
- asiakastarpeet
- asiakasymmärrys
- avoin innovaatio
- digitaalinen liiketoiminta
- ekosysteemi
- elämys
- elävä lappi
- fasilitointi
- hybridi
- hyvinvointimatkailu
- hyödyntäjä
- ideointi
- innovaatio
- innovations
- joukkoistaminen
- kehittäjä
- kehittäminen
- kehittämistyö
- ketterä kehittäminen
- ktamk
- kuluttaja
- käyttäjä
- käyttäjäkeskeisyys
- käyttäjälähtöisyys
- living lab
- living lab määritelmä
- mahdollistaja
- osallistaminen
- ounasvaara
- palvelu
- palvelumuotoilu
- palveluprototypointi
- participation
- rajalla
- Rajalla Living Lab
- rajatori
- some
- sosiaalinen media
- sähköinen kehittäminen
- tuote
- verkkotyökalut
- verkkoviestintä
- yhteiskehittäminen
Categories
Meta
Kauppakeskuksen verkkokauppa voisi olla kaikkien kauppakeskuksen yritysten yhteinen. Siis olisi hienoa jos esim. ruokakaupan ostokset voisi suorittaa verkkokaupassa eli valita mitä ostoskärry sisältää ja maksaa kärryn sisällön, Sen lisäksi voisi esim. vaatekaupasta käydä lisäämässä ostoskärryyn paidan ja maksaa jne…. Sitten tämä koko komeus tuotaisiin kotiin tai voisi noutaa yhdestä paikkaa kauppakeskuksesta.
Ei hassumpi idea, vaikka itse taidan olla, niin skeptinen, että missähän kunnossa tuoretuotteet tulis kotia. Nahistuneet salaatinlehdet, ylimenneitä tomaatteja 😉
Olen samaa mieltä noista tuoretuotteista; niitä en ostaisi verkkokaupasta missään tapauksessa. Miksi verkkokaupan ostosten pitäisi olla edullisempia kuin itse kaupan hyllyiltä kerättyjen tuotteiden? Jos haluaa helppoa ostamista tulisi olla valmis myös siitä maksamaan, eihän tuotteiden seisottaminen kaupan hyllyilläkään ole ilmaista. Eri asia on pelkät verkkokaupat.
Verkkokauppa voisi tosiaan olla koko kauppakeskuksen yhteinen. Nuo “Katan” mainitsemat vaihtoehdot olisivat tervetulleita, etenkin pienten lasten perheisiin ja miksei myös vanhemmallekin väestölle. Liikuntarajoitteisillekin tämä olisi oikein oivallinen vaihtoehto.
Lisäksi jos koko kauppakeskus toimisi yhtenä isona Verkkokauppana, voisivat kauppiaat “tarjota” kotiinkuljetuksen ilmaiseksi esim. tietyn summan jälkeen.
Kauppakeskuksen yhteinen verkkokauppa olisi tosi kätevä. Verkosta voisin tilata haluamani tuotteet suoraan kotiin. Voisin kerralla tehdä ostokset useasta liikkeestä. Tietyn summan jälkeen ostokset tulisivat ILMAN toimitusmaksuja. Tai halutessa voisin myös noutaa valmiin paketin ja minulla ei menisi aikaa siihen, että juoksen monessa eri liikkeessä vaan saisin kaiken kerralla mukaani. Ajanvarauksien tekeminen olisi myös kätevä tehdä verkossa.
Mikäli verkkokauppaa halutaan kehittää, siellä tarjottavat tuotteet voisivat olla esim. sellaisia, joita ei saa kauppojen hyllyiltä ja hieman edullisempia. Myös toimitusten helppo ja nopea nouto, miksei maksuttomuuskin pitäisi sisältyä ehdottomasti verkkokauppaan. Täkynä voisi olla vaikkapa ostosten yhteydessä tulostettava ilmainen parkkilipuke.
Verkkokaupalle toiveisiini kuuluisi ainakin tuo ajanvarauksen tekeminen verkossa. Se on kätevää ja nopeaa tehdä siellä. Tottakai ilmaiset toimituskulut olisi myös hyvä houkutin tehdä ostoksia verkossa.
Verkkokaupassa olisi hyvä näyttää seikkaperäisest tuoteselosteet, ei vain tuotteen nimeä ja hintaa. Esim. elintarvikkeiden koostumus (mistä on tehty, onko erillaisia E-koodeja), parasta ennen päivä, valmistusmaa jne.
Olisi hyvä, jos joku tiedemies pystyisi kehittämään digitaalisen maun ja hajun 😉 Se olisi aivan mahtavaa! Silmille ja korville on jo keksitty mitä vaan, mutta nenä ja suu on unohdettu. ;))
Jos itse pystyisin vaikuttamaan asioihin niin kiiren keskellä kaipaisin kiiretöntä palvelua. Tässä on muutama esimerkki:
Sen sijaan että odottaisin puhelujonossa, olisi hyvä jos vastaaja ottaisi numeroni vastaan ja minulle soitettaisi takaisin vaikka tunnin sisällä. Näin Espoossa nykyään toimivat terveyspalvelut mikä on mielestäni mainio ideä 🙂
Myös Espoossa Ison Omenan kauppakeskuksen Citymarketissa on avattu “HIDAS KASSA”. Siellä voi kaivata lompakkoa kauan laukusta tai kysyä myyjältä kuulumisia eikä kukaan perässä oleva katselee vihaisena kelloa. Ihme kyllä mutta kyseisen kassan kohdalla on aina ihmisiä. Vaikka jono on pitkä, he tulevan sinne mielellään. Sitten kun pääse kassalle on todellakin sellainen tunne kun olisi jossain yleellisessä kaupassa (vaikka kädessä onkin pelkästään maitotölkki): myyjä kyselee kuulumisia, ei ole kiirettä mihinkään, ihminen tuntee itsensä ihmiseksi eikä tuotantolinjan osaksi 😉
Myös palautetta annan mielelläni jos koen että minun palautteesta on hyötyä. Jos joku tulee henkilökohtaisesti kysymään mielipidettä palveluista vastaan aina. Tämä tietenkin vaatii kaupan puolesta resursseja mutta elämä on niin kiireinen että olisi hyvä pysähtyä hetkeksi jonkun positiivisen asian merkeissä.
Terveisin, Tatyana