Eräät meistä ovat törmänneet kesken iLinc-istunnon perin merkilliseen ääniongelmaan, jossa äänet katoavat kesken istunnon. En kuule muita tai muut eivät kuule minua, mutta kuitenkin audio Wizardissa äänet toimii. Merkillistä, mutta niinhän elämä on.
Tapahtumaan voi olla lukuisia syitä, mutta onneksi kaikkeen on lääkkeensä eli kolme korjausehdotusta ongelmaan plus yksi bonusehdotus, mikäli apu ei ehdotuksesta löydy.
1. Suorita Audio Wizard. Audio Wizard löytyy Controls –ylävalikosta.
2. Jos edellinen toimenpide ei auttanut, poistu luokkatilasta File –ylävalikon Exit komennolla tai klikkaamalla X –painiketta oikeasta yläkulmasta. Mieluiten , käynnistä kone uudelleen. Liity luokkatilaan uudelleen. Äänet ovat nyt korjautuneet.
3. Jos äänesi katoavat useasti saman session aikana, suorita seuraava säätötoimenpide:
a. Valitse Edit –ylävalikosta Preferences –komento
b. Valitse Network –välilehti Preferences –ikkunasta ja valitse sen jälkeen Advanced –välilehti
c. Poista täppi ”Attempt to use UDP for Audio/Video”
d. Hyväksy OK –painikkeesta
e. Poistu luokkatilasta ja liity uudelleen luokkaan
4. Mikäli mikään ei auta, niin ole huoletta. Soita tukihenkilölle, me autamme.
